Lär Känna Creative North: Simon Sörestam
Lär Känna Creative North: Simon Sörestam
Denna vecka lär vi känna Simon Sörestam som är kommunikationsstrateg på Oh My.
Berätta om dig själv
Är nybliven pappa som har check på de tre klassiska vovve, villa, Volvo. Också fantasynörd, som spelleder en nu 4-år lång rollspelskampanj med fem vänner. Brukar säga att på jobbet är jag strateg men på söndagar är jag spelgruppens creative director.
Hur kom du in i branschen?
Pluggat och på sidan av det jobbade jag pro-bono med lokala varumärken för att bygga portfölj. Nätverkade en hel del jag i olika sammanhang (NMW, Kommunicerbar, Viral, näringslivsfrukostar…), där jag såg utekvällarna som en investering i framtiden. Bra relationer kan en aldrig har för många av.
Varför just denna bransch?
På universitet där jag pluggade mediekommunikationsvetenskap ville alla bli journalister och medan jag gick igång på reklamen. Kanske för att jag växte upp i farfars butik i Kalix och såg han driva företag och jobba med försäljning hela livet.
Hur ser en vanlig dag på jobbet ut?
Läser mycket för att hålla mig ajour vad som händer i branschen och mina kunders. Utöver det så handlar dagarna om hjälpa kunderna bygga sina varumärken och nå sina kommunikativa mål.
Hur ser en ovanlig dag på jobbet ut?
Då sitter jag på kontoret.
Vad gör företaget du jobbar på extra bra?
Riktigt bra kreativ höjd och kapacitet att leverera på alla delar, precis som det ska va hos en fullservicebyrå. Vi bygger varumärken och kommunikation som skapar riktig affärsnytta med en riktigt schysst företagskultur som genomsyrar hela organisationen.
Fem snabba med Simon
Senaste låten du lyssnade på?
Dirty Heads – Vacations
Vad klädde du senast ut dig till på halloween?
Pirat
Favoritreklam genom tiderna?
Ipren – Den intelligenta värktabletten
Hjortron eller Blåbär?
Hjortron
Sommar eller vinter?
Sommar